بسمه تعالی

راهنمای ارسال مقالات کامل

1- لطفا وارد صفحه شخصی خود شوید.

2- سپس روی کلید ارسال و پیگیری مقاله کلیک کنید.

3- بر روی ارسال مقاله جدید کلیک کرده

4- عنوان، چکیده و کلید واژگان اصلی را وارد کنید. ( در صورتی که نویسنده یا نویسندگان دیگری در تهیه و تدوین مقاله مشارکت داشته اند، نام، عنوان و نشانی ایمیل آنها را به دقت وارد کنید. سامانه در راستای اطلاع رسانی، به آنها نیز ایمیل ارسال میکند.)

5- توضیحات تکمیلی را وارد کرده و در نهایت فایل اصل مقاله را به همراه سایر مستندات (در صورت لزوم) در سامانه بارگذاری کنید.

در صرورتی که همه موارد به دقت تکمیل شده باشد، امکان ارسال مقاله را دارید. در غیر این صورت مجدد فرم مربوطه را بازبینی کنید و اطلاعات ضروری را در سامانه وارد نمایید.

توجه داشته باشید به هنگام ثبت مقالات، از دگمه back مرورگر استفاده نکنید. با استفاده از منوها و گزینه های مربوطه، بخش مورد نظر را تکمیل کنید. ودگمه بعدی را در پایین صفحه انتخاب کنید.

 

نکته: در صررورتی که افراد دیگری در تهیه و تدوین مقاله مشارکت دارند، نام و مشخصات آنها را به دقت در فرم مربوطه وارد کنید. چنانچه یکی از آنها به عنوان نویسنده مسئول مکاتبات است، مشخص کنید. ترتیب قرارگرفتن نام نویسندگان را با استفاده از گزینه مربوطه در گوشه سمت چپ پایین فرم تعیین کنید.

 

6- در صورت لزوم توضیحات بیشتری در رابطه با مقاله و معرفی خود ارائه دهید. برای تکمیل فرآیند ارسال مقاله، شرایط و ضوابط مربوطه را با انتخاب این گزینه ثبت کنید. " اینجانب تمامی شرایط و ضوابط را مطالعه کرده ام و موافقت خود را با آن اعلان میدارم. "

 

7- در ادامه اصل مقاله را در سامانه بارگذاری کنید. دقت داشته باشید که فقط یک فایل به عنوان اصل مقاله امکان ثبت در سامانه را دارد. به عبارت دیگر نویسنده نمی تواند با ارسال دو فایل، هر دو را به عنوان اصل مقاله درسامانه ثبت کند.

 

8- پس از انتخاب فایل اصلی مقاله، دگمه ارسال فایل را انتخاب کنید. در صورت نیاز، توضیحات لازم در رابطه با محتوای فایلها ارائه دهید. با انتخاب گزینه "بعدی" چکیده و مشخصات مقاله شما نمایش داده می شود. با انتخاب گزینه ارسال مقاله، فرآیند ارسال مقاله به پایان میرسد. ایمیل تأییدیه دریافت چکیده یا اصل مقاله نیز به نشانی ایمیل شما ارسال میشود.

 

9- با انتخاب گزینه ارسال مقاله، مجدد تأیید کنید که متقاضی ارسال مقاله به سامانه همایش هستید

 

10- با انتخاب دگمه OK ، تصویری مبنی بر ثبت مقاله در سامانه نمایش داده میشود.

 

کمیته علمی همایش پس از بررسی مقاله دریافتی، نتیجه را از طریق همین سامانه به اطلاع شما میرساند.


نکته: مشخص شود مقاله مربوط به کدام یک از شش محور می باشد.

 

 

راهنمای نگارش خلاصه مبسوط مقاله‌

 

نگارش خلاصه­ ی­ مبسوط مطالعات پژوهشی برای همایش­ ها ساختاری مشابه با مقاله­ های کامل علمی- پژوهشی برای نشریه­ ها دارد.  خلاصه مبسوط همانند هر نوع گزارش پژوهشی برای عرضه و ارائه ­ی هدف، بنیان، فرضیه­ ها، روش، نتایج، تبیین یافته­ ها و نتیجه­ گیری مطالعه علمی است. با وجود این، در این نوع گزارش علمی بیش از هر چیز بر هدف، روش­، نتایج و نتیجه­ گیری پژوهش تأکید می­شود. در متن زیر، ساختار خلاصه ­ی­ مبسوط تشریح شده است.

   

توجه: متن خلاصه ­ی مبسوط بایستی به زبان فارسی در حدود حداکثر 350 کلمه تایپ شده باشد.

   

عنوان: مختصر و متناسب با هدف، محتوا و نتایج اصلی مطالعه

 

(وسط چین با اندازه­ ی قلم 14 ضخیم B Mitra و یک خط فاصله از نام مؤلفان با اندازه­ ی pt 12)

 

  1. موجز و مختصر باشد: عنوان حاوی متغیرهای اصلی پژوهش و روابط بین آنها باشد. طول عنوان حداکثر 10 تا 12 واژه باشد.

  2. عنوان باید جامع و مانع باشد. یعنی، بر حسب شرایط یک عنوان باید به همه یا بخشی از این پرسش­ ها پاسخ دهد:

 

  • چه چیزی (what) مطالعه شده است؟

  • چگونه (how) موضوع مطالعه شده است؟

  • چه کسانی (with whom) مطالعه شده­ اند؟- توصیف گروه (جامعه) هدف و واحده ای اندازه­ گیری

  • مطالعه کجا/در چه بافتی (where/in what context) انجام شده است؟

  • چه نتیجه (what result) خاصی به دست آمده است؟

 

              مؤلف/مؤلفان و مشخصات آن (ها)

 

(وسط چین و به ترتیب با اندازه­ ی قلم 12 و 10 نازک  B Mitraو یک خط فاصله به اندازه ­ی pt 8 از یکدیگر)

   

 نمونه­ای  از نحوه­ی نگارش عنوان مقاله و مشخصات مؤلفان

   

              چکیده و کلید واژه­ ها (راست چین باشند)

 

  1. چکیده مقاله خلاصه ­ای تک پاراگرافی، مختصر و در عین حال جامع و کامل از نکات اصلی مطالعه است که حداکثر 100 تا 120 واژه را شامل می­ شود.

  2. ساختار چکیده مقاله، به ترتیب، شامل عناصر زیر است: زمینه مسأله (در یک جمله) که شواهدی را دال بر وجود مسأله با استناد به آمارها یا نظرات متخصصان و/ یا نتایج پژوهش­ها مطرح می­ کند؛ هدف اصلی که قصد و منظور از انجام پژوهش را (در یک جمله) تعیین می ­کند؛ روش که در آن اطلاعات مربوط به ویژگی­ های شرکت­ کنندگان، طرح، مداخله ­ها و ابزار (در دو جمله) ذکر می ­شود؛ یافته­ ها، که نتایج اصلی و مهم گزارش را (در دو جمله) شامل می ­شود و در نهایت نتیجه­ گیری­ ها، به ویژه این که آیا از فرضیه­ های پژوهش حمایت شده است و همچنین بیان تلویحات تئوریکی یا عملی یافته ­های مطالعه (در یک جمله) نوشته می­ شود.   

  3. کلید واژه ­ها بین سه تا پنج واژه معمول است و باید از واژگان اصلی مقاله باشد که در بازیابی مورد استفاده قرار می­ گیرد. سعی شود کلید­ واژه ­ها منحصر به واژه ­های استفاده شده در عنوان و چکیده نباشد و شامل برخی واژه­ های اصلی باشد که در بدنه اصلی مقاله از آنها استفاده شده است.

 

 

 

              مقدمه: زمینه و بیان مسأله، اهمیت مطالعه، مبانی نظری و پیشینه تجربی پژوهش، تعریف مفهومی متغیرها و گزاره­ های اصلی پژوهش و منطق آنها

 

  1. قسمت مقدمه بخشی از مقاله است که به خواننده فرصت می­ دهد تا: (1) دلایل انجام پژوهش، (2) چگونه این پژوهش با کارهای قبلی مرتبط است- ادبیات علمی، (3) فرضیه ­هایی که پژوهشگران تدوین کرده ­اند و (4) ماهیت کلی طرح پژوهش را بداند.

  2. مقدمه از کلیات شروع و به سمت جزئیات حرکت کند.

  3. در ابتدای مقدمه سعی شود زمینه مسأله و سپس خود مسأله بیان شود.

  4. زمینه مسأله باید شواهدی دال بر وجود مسأله را با استناد به آمار، نظرات متخصصان و/ یا نتایج پژوهش­ ها مطرح کند.

  5. بیان مسأله به معنای خاص، به راستی، همان هدف کلی پژوهش است و هدف­ (دلیل) انجام مطالعه باید در آغاز مقدمه ارائه شود.

  6. در بیان مسأله (هدف کلی) باید تمام متغیرهای مورد مطالعه شامل مستقل، وابسته، تعدیل­ کننده، واسط ه­ای و کنترل (در صورت وجود) همراه با جامعه هدف و بافت مطالعه گنجانده شود.

  7. اهمیت مطالعه شامل اهمیت تئوریکی و/ یا عملی یافتن راه­ حل ­ها یا پاسخ­ ها مسأله پژوهش ذکر شود.

  8. اهمیت مطالعه می­تواند به طور آشکار بیان شود و یا در بیان مسأله یا هدف پژوهش مستتر باشد.

  9. به طور کلی، زمینه و اهمیت مسأله در حد یک تا دو پاراگراف و بیان مسأله در حد یک تا دو جمله باشد.

  10. اگر پژوهش مبتنی بر نظریه یا نظریه ­های خاصی است در حد یک پاراگراف مبانی نظری پژوهش ذکر شود.

  11. پیشینه تجربی پژوهش کوتاه باشد و صرفاً نتایج مطالعات کاملاً مرتبط و اصلی به گونه انتقادی بازنگری شود.

  12. پیشینه تجربی به گونه­ای نوشته شود که مطالعه شما را در چهارچوب پژوهش ­های انجام شده و وسیع­تر قبلی (یعنی، پایگاه دانش) قرار دهد.

  13. مبانی نظری و پیشینه تجربی به گونه ­ای بیان شود که منطقی برای گزاره­ های پژوهش فراهم آورد و در خلال آن متغیرهای مطالعه تعریف مفهومی شوند.

  14. فرضیه ­ها dh s,hghj  پژوهش باید به طور واضح بیان شوند.

  15. نکته: سعی شود مقدار حجم مقدمه  %20 از کل حجم خلاصه مبسوط باشد.

 

 
   

 

  

 

  1. قسمت روش بخش مهمی از مقاله است که به طور مشروح توصیف می­ کند: چه کاری در این مطالعه انجام شده است و چگونه این کار انجام شده است.

  2. قسمت روش­­ برای سهولت خواندن و وضوح مطالعه شامل سه زیر قسمت است، که به ترتیب عبارتند از: (الف) طرح پژوهش (ب)جامعه و نمونه،  (ج) ابزار  و  (د) شیوه اجرا.

   

 
   

 

 

 

  1. ­فقط نتایج را به صورت عینی گزارش کنید. یعنی، آنها را تبیین و تفسیر نکنید.

  2. ابتدا باید یافته ­های اصلی با توجه به مسأله و فرضیه ­های پژوهش ارائه شود. باید نوع تحلیل­ های آماری که برای آزمون هر یک از فرضیه­ های پژوهشی استفاد شده است، همراه با این که در هر مورد آیا تحلیل داده­ ها فرضیه را حمایت کرده یا نه، بیان شود.

  3. سپس باید یافته ­های ثانوی ارائه شود. برای مثال، نتایج غیر منتظره، مقایسه­ های خاص میان سطوح چندگانه متغیرهای مستقل، اثرهای متقابل مرتبه بالاتر، و همچنین هر نوع یافته­ای که به طور مستقیم به فرضیه ­های پژوهشی مرتبط نیستند.

 

 

  1. قسمت بحث بخشی از مقاله است که تفسیر و ارزشیابی نتایج را در بر می­ گیرد. باید این تفسیر و ارزشیابی­ ها با مسأله و فرضیه ­های پژوهشی ارائه شده در مقدمه مرتبط باشند.

  2. ساختار اصلی بحث عبارتند از: (1) آیا داده­ها از فرضیه­ ها حمایت می­کنند؟ یعنی، بررسی اجمالی نتایج پژوهش؛ (2) چگونه مطالعه به حل مسأله پژوهش کمک می­کند؟ یعنی، تبیین و تفسیر یافته­ ها؛ (3) چه نتیجه­ گیری­ های کلی و تلویحات ضمنی (تئوریکی، کاربردی و یا روش ­شناختی) وجود دارد که می­ تواند از مطالعه استخراج شود؛ یعنی، مطالعه چه مشارکت و سهمی در پیشبرد دانش فعلی دارد و چگونه با بدنه دانش فعلی سازگار است؟ و (4) چه شرایطی وجو دارند که تعیمیم ­پذیری یافته ­ها را با دشواری مواجه می­ سازد (محدودیت ­ها) و چه راه حل­ هایی برای غلبه بر این محدودیت ­ها توصیه می­شود (پیشنهادها). خوانندگان در این قسمت مقاله خواهان پاسخ­ های روشن، بدون ابهام و مستقیم به این سوال­ ها هستند.

 

  

 

  1. در متن خلاصه مبسوط سعی شود حداکثر از 15 منبع استفاده شود. این منابع باید مرتبط ­ترین و تا حد امکان جدیدترین منابع در مورد موضوع مورد مطالعه شما باشد. و فقط این 15 منبع که در تدوین مقاله از آنها استفاده شده است در فهرست منابع ذکر شود. پس در گزینش منابع معتبر، علمی، مرتبط، جدید و جامع کوشا باشید.

  2. نکته: در همایش­­های قبلی مشاهده شده است که برخی از مؤلفان محترم در متن اصلی مقاله از منابع زیادی استفاده کرده­ اند و در انتها فقط 15 مورد از آنها را ذکر کرده­اند. این خلاف رویه­ های علمی است. بهتر است و مؤلفان کوشش کنند که در سراسر خلاصه مبسوط حداکثر از 15 منبع مرتبط ­تر و جدیدتر استفاده کنند و در انتهای خلاصه مبسوط همین 15 مورد را گزارش کنند.

 

نحوه تنظیم و نگارش فهرست چند منبع مهم